Kenapa O.Y.I.N???

| |
Assalamualaikum w.b.t

Hari ni saya pilih tajuk ini sebab xde tajuk nak di cerita-ceritikan...dan orang selalu tanya kenapa panggil oyin memandangkan nama mengikut I/C aku adalah Nurfazrina...dan kadang2 org akan kata cm xde ciri2 nama aku langsung..dan ade gk makhluk tuhan yang kata nama real aku xsesuai dgn aku..ish..ish..ish..

Sebetulnya nama ni dianugerahkan oleh uwanku(panggilan nenek oleh org n9) sebab wan aku yang jaga aku sementara mak aku mencarik rezeki untuk kami sekeluarga..Wan panggil oyin ni bersempena cite jepun yang dialih bahasa dulu2 dlm tahun lewat 80an ataupun awal 90an iaitu citer oshin..citer ni memeng femes la..

Masa kecik2 dulu kulit aku agak cerah kemerah-merahan..mata mmg sepet..pipi plak tembam(biasa la kecik2).. so akibat ciri-ciri tersebut boleh menjadikan aku berciri2 org jepun(skung kwn2 aku kata aku dh ke arah monggolia) maka wan aku pun pandai la meng"oter" nama ni jadi kemelayuaan sikit dan beliau letak la nickname aku o.y.i.n...dan aku sebagai cucu yang baik pn ikotkn ajer..alih2 aku tau2 jer nama aku oyin dari kecik2 dulu


ni la dak oshin yang dikatakan femes tu..nnt aku letak pic aku masa kecik2

0 comments:

Post a Comment