Flashback::Keliwon

| |
Assalamualikum...kum ape??kombet..lalalala...

emm arini aku nk citer siket pasal tahun-tahun paling sedih aku iaitu antara tahun 2007-2008
masa ni byk sgt dugaan family aku hadapi..

1. kemalangan kakakku..
masa ini akak aku tgh final sem kt ukm nun..sebab dia extend so byk la masa terluang dia dan tanpa ragu2..akak aku keje la 7e kt area bangi..suatu hari lepas habis keje kol 3 ptg dia pn balik la kampung naik moto honda wave 100(skung moto ni xtau kt mana sbb pakteh aku jual kt pekerja dia tp xabeh bayar)..akibat penatt terlampau kot akak aku singgah la lake garden kt semban sebentar..agak2 dh segar sket..dia pn teruskan la perjalanan..dah dekat2 nk sampai rumah 15 minit lagi tup..tup excident sbb nak elak kete yg potong rapat tp terjatuh kt bahu jalan..akak aku xde kecederaan luaran yg teruk tp dalam badan dia rupenyer limpa dia dh pecah..kena oprate la..last2 akak aku extend jgk lg 1sem..skung akak aku dh ok dh..dh keje kt JCorp..amin

p/s:moto ni hiasan semata-mata..sbb moto ni warna sama dgn wave yg hilang 2..


2.Maksu kembali keRahmatullah..
kisah achu aku memang sedih..kalau ikut kan perubatan modern 2round dia masuk kimo sbb suspect breast cancer..tp doc kt HKL xdpt detect pn pape..last2 wat ubat kampung..rupenyer dh jd sarang hantu..sian..aku kot teringat mmg sedih..dkt 2thn dia terlantar..sampai dh mcm mmg xde harapan kalo org tgk..ade org kata mak mentua dia hantar hantu menyusu dgn acu aku..yg paling sedih last aku jumpe masa raya haji 2007 masa 2 aku sempat ckp acu aku :"acu makan la ubat yg angah beli 2..nnt angah balik lg angah beli lg.."(aku mmg takut sket nk tgk keadaan acu aku n dia pn faham mmg aku fobia)pastu aku balik taiping n final exam mula.. 2,3 hari lepas 2 aku dpt tau acu aku dh xde..masa nk g exam..aku xdpt tahan nak nangis..sbb mlm sblm 2 aku xperasan akak aku call..semoga acu ditempatkan dengan orang2 beriman..


"mati itu adalah paling dekat dengan kita"..aku dengar kata2 ni masa satu ceramah dulu2

3.Atuk kembali ke Rahmatullah..
Atuk aku meninggal 6 bulan lepas acu aku pergi..atuk ade sakit jantung+kencing manis+darah tinggi..aku xsempat pegi masa hari kebumi atuk aku..sbb aku kt taiping n masa 2 kaki aku dh operate n susuh nk gerak tambah2 kena naik bas..mmg banyak kenangan dgn atuk aku..tp lagu yg mengingatkn aku kt atuk ::wake me up when septerber ends by greenday..sbb masa aku dok umah masa cuti n tgh syok2 kemas umah aku nyanyi2 dpn atuk aku agak kuat2 la jgk..atuk aku diam je(atuk dok atas sofa depan uamh aku tgh sapu2)..masa tu dia dh xlarat lg..if tak atuk aku akan marah la jugak..masa kecik2 atuk selalu jemput aku dr sekolah..aku selalu ikut atuk g pekan..aku tolong atuk jual koko n getah..mcm2 kenangan..semoga atuk ditempatkan dengan orang2 beriman...

p/s:masa ni ramai jugak org2 terdekat aku pergi..

4. Aku disahkan osteoblastoma..tp kt HUSM doc tulis GCT..


masa 2,3 hari pas oparation::sakit lagi sempat amek gambar sendri..hahaha

tp sume tu mengajar aku menjadi orang yg lebih tabah..
pas ni aku citer pasal masa aku kt tepeng
sbb kwn aku nk pos cd gambar2 aku yg dh hilang..ish..ish..

0 comments:

Post a Comment